tisdag 26 april 2011

Trötta hundar...

Idag cyklade vi utan hundar.
Vi är tvungna att låta dem få lite vila:)

Men vallat har de fått göra. Jag försökte fota men det blev så dåliga bilder. Jag är verkligen inge bra på det. Ibland kommer bara halva hunden med, fåren är suddiga o.s.v. Men träningen går dessto bättre. Billy är fantastiskt duktig. Danne har börjat fösa mer och mer med honom. Han gör det väldigt snyggt. Ibland ser man hur han själv parerar upp fåren. Tjusigt! Idag tog han höger och vänster kommando utan att Danne visade med kroppen hur han skulle gå... Han gör framsteg hela tiden. Det märks tydligt att Rebecca har tränat honom på rätt sätt, och nu har Danne hittat ett bra sätt att träna honom.

Jag måste berömma Rebeccas hantering av Billy. Eftersom de är ute så mycket så måste jag duscha av dem så gott som dagligen. Billy är helt cool, han står lugnt och fint i duschen tills man är klar. Sedan var jag tvungen att klippa klorna på grund av att vi cyklar med dem. Inga problem... det var gjort på en halv minut. Han är väldigt lätt att hantera. Jättebra!



SnyggBilly!


Samma Snygga Billy två år tidigare...:)



Sötnosarna Billy och syrran Linn. Notera bladet i mungipan på Billy:))

Billy fick följa med på en stadspromenad i dag också. Han uppförde sig ypperligt. Sen fick han följa med in på stans bästa djuraffär, Reginas zoohörna. Där blev han bjuden på godaste hundgodiset... av trevlig personal:))


Till sist...En filmsnutt på en MYCKET trött Billy!







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar