onsdag 26 oktober 2011

Så vackert med enris...


Vilken fantastiskt vacker höstdag, men kall!
Långkalsongerna är numera ett måste under brallorna om man ska vara ute och pyssla...

När vi kom hem ifrån jobbet, packade vi ihop lite mackor och kaffe och begav oss ut i skogen. Hundarna var överlyckliga. De brukar bli helt upp i hejsan när vi plockar fram lilla ryggsäcken, då förstår de att det är utflykt som gäller :))



Vi hittade massor av vackert enris. Enris är toppen att dekorera med utomhus. Jag fyller, som jag tidigare nämnde, krukor och blomlådor. Eftersom hösten och vintern är så lång period på våra breddgrader är det kul att kunna göra lite fint av sådant som klarar dessa förhållandena. Att sätta in några enriskvistar tillsammans med ljung är supersnyggt..., men det går jättebra att bara använda sig av enris också. En del kvistar, som är fulla av vackra blåa enbär, är nog så dekorativa i sig själv.







Jag fyller upp ett par gamla zinkhinkar med ris.
Hinkarna och stenarna matchar varandra bra.



Vid infarten till gården, på en stor sten, har jag placerat en kruka
som jag fyller med enbart enris. Gimmie sitter och kollar in grannnen och
verkar fundera på om hon skall springa iväg och hälsa på dem...



Jag låter vissa blomlådor sitta kvar över vintern,
termometern visar på minusgrader...


Vi hade en underbar utflykt där vi förenade nytta med nöje. Trots att solen varit synbar hela dagen så ligger mycket frost kvar på marken. Den här årstiden har verkligen sin tjusning och klär man sig bara riktigt så är det underbart att vara ute i naturen den här tiden på året. Kom bara ihåg att ta med någonting varmt att sitta på, när ni ska fika ;)) och gör inte som vi gjorde en gång, glömde kaffemuggarna... Kan lugnt säga att det var nästan omöjligt att dricka kokhett kaffe, direkt ur termosen :))




Fyra bedjande ögon som säger...
-vi är också fikasugna :))




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar