tisdag 12 juni 2012

Vädertecken


Jag vet inte vad ni tycker men jag tycker det är lite svårt att lita på väderprognoserna nu för tiden. Jag tycker att det är rätt ofta som vädret inte stämmer med den prognos som till exempel  SMHI och yr.no visar. 


En väderå på sjön betyder garanterat regn :)

Jag funderar på om jag istället ska börja titta på de gamla hederliga vädertecknen som de tittade på innan SMHI och yr uppfanns...  Grejen är bara att jag inte är så bra på såna här tecken. Ett som jag fick lära mig av en faster till Danne var att om det var "åar på sjön" så blir det garanterat regn och det stämmer klockrent... Sedan kan man kolla in svalorna, flyger de lågt så blir det också regn och ser man en regnbåge på förmiddagen så blir det också regn under dagens lopp. Äter hundarna gräs... återigen regn...

Jag kan färre tecken som visar på en strålande solskensdag. Om solnedgången är rosa brukar vi säga att det blir fint väder dagen efter och om spindlarna är flitiga och lagar sina nät blir det fint väder...

Kan ni några såna här vädertecken som ni tycker stämmer? Jag skulle jättegärna vilja veta flera. Delge er gärna.



Sol ute
Sol inne
Sol i hjärta
Sol i sinne

Sol i minne... ;)



Gårdsbacken blog is written by Paula Lundberg & Dan Westman
Please contact Gårdsbacken
# +46 706597199


 
You people, who visit our blog and want some information about Champis -the herding rabbit, Please write "Champis" in the box, in the upper right corner of the page. and you will find information about this Big little rabbit  :))




2 kommentarer:

  1. Red sky at night, sailors delight -
    Red sky at morning, sailors take warning.

    My English friend, Dee, used "shepherds" instead of "sailors" for this saying.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    In Western Pennsylvania, we say "it must be gonna rain" when it looks or smells like rain. This is a colloquialism, which excuses the grammar :)

    Not everyone I know can smell rain coming!
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    In winter, when the night sky is very clear and there's a large halo around the moon, you know it's going to be cold.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    There are certain trees that turn their leaves up when it's going to rain.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    I buy the Farmer's Almanac every year; it really does a good job of predicting weather patterns.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Children's rhymes:

    Rain, rain, go away
    Come again some other day

    and

    It's raining, it's pouring
    The old man is snoring
    He went to bed and he bumped his head
    And he couldn't get up 'til the morning

    My poppy (my dad's dad) taught me these.

    Hope the sun shines bright on you and your gang, Paula! K.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi K!

      I really appreciate what you are writing. You are definitely a good complement to my blog. It is very interesting to listen to people in other countries and learn about their traditions. I will memorise the phrase about the sailor, but I will also say the same as Dee, shepherd.

      Thank you for being there :))
      /P

      Radera