onsdag 1 augusti 2012

Konstgjord andning...

Jag har i ett tidigare inlägg berättat för er om Dannes gamla Umbrooverall som vi omöjligt kan göra oss av med. Nu är det så att jag har också ett kärt gammalt plagg, craftvästen min :)) 

Ja, jag vet... den har sett sina bästa dagar. Förr om åren, kunde jag ha på mig den ute bland folk, därefter nöttes den och den fick bli en hemmaväst. Ett perfekt plagg att dra på sig, utanpå andra kläder, om det känns lite kallt, eller så.





Så hade jag den när jag målade, den blev vit av målarfärg och fick bli en arbetsväst... Den fungerar fortfarande bra och ger extra värme när man är lite frusen. Grejen är bara det att dragkedjan har plötsligt gjort sitt och går inte längre att dra upp. Borde jag kosta på mig en ny dragkedja och sy in? Jag funderar på saken och medan jag funderar har jag givit västen lite konstgjord andning med tre säkerhetsnålar som jag stänger den med... :))


Kanske inte så vackert?

Jo, på tal om en helt annan sak vi var ute och åkte bil en dag. Hundarna hade inte blivit rastade på ett tag så vi började titta efter ett ställe att stanna bilen på och ta ut dem. Vi var rätt så öde till och körde av vägen vid en rastplats. Jag gjorde där en ytterst ovanlig upptäckt... en svamp med en fot som var så hög att jag aldrig sett något liknade. Den måste jag fota och googla på när jag kom hem. Måste vara en sällsynt art. Jag greppade kameran och tog mig i långgräset, över ett brett dike, för att komma nära och få en bra bild... då såg jag... Det var ingen riktigt svamp :)) Någon hade bemödat sig och täljt bort barken på en lång pinne, slagit ner den i marken och sedan placerat en sten, uppepå pinnen, som hade formen av ett huvud på en svamp!!! Jag var blåst!!!


Visst ser den väl riktigt ut... :))


Må så gott!!!



Gårdsbacken blog is written by Paula Lundberg & Dan Westman
Please contact Gårdsbacken
# +46 706597199







You people, who visit our blog and want some information about Champis -the herding rabbit, Please write "Champis" in the box, in the upper right corner of the page. and you will find information about this Big little rabbit  :))



2 kommentarer:

  1. Jättebra skrivit från er om hundarna! Det är nästan som man UPPFOSTRAR de små från vår värld!Jag upplever det så iallafall!Men jag kan ju ha fel! Hoppas inte det! Jag kan inte förstå att alla HUNDAR är så gossi mot mej?"Men va då jag älskar ju dom åså"!Ha det bra ifortsättningen! JÄTTEKRAMAR. Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Birgitta!

      Det är klart att hundarna känner på sig att du tycker om dom också...
      Tack för dina snälla ord <3
      Sköt om dig!
      JÄTTEkramar till dig också.

      //Paula

      Radera