tisdag 4 december 2012

Barnens Julkalender


Jag måste få delge er en söt liten historia som en kollega till mig berättade idag på jobbet. Han berättade om sin son, K, på drygt tre år och en  episod som utspelades hemma hos dem i går eftermiddag, när de hämtat sin lille kille från dagis och precis kommit hem.

Saken är den att föräldrarna till K, har gjort en julkalender till sonen, en sådan här poppiskalender, med ett paket om dagen, fram till julafton. Igår morse så väckte de K, som ovanligt glatt hoppade upp ur sängen och med ett par skutt var han framme vid sin kalender. Han öppnade den dagens paket som innehöll en röd, liten, sportig sportbil. K gav ifrån sig ett skrik av förtjusning över den lilla sportbilen.

Föräldrar log över sonens förtjusning och de gjorde sig klara för att skjussa K på dagis och själva åka till jobbet. När arbets/dagisdagen var över, och de åter igen var hemma så frågade K om han fick öppna ett paket ur adventskalendern.

"Nej men K, du har ju redan öppnat ett paket idag" säger pappan i familjen.
"Nej, det har jag inte alls" svarar K med bestämd stämma.
"Jo, det har du, du har öppnat ett paket idag, kommer du inte ihåg sportbilen?" konverserar pappan vidare.
"Det var imorse" säger då K, med bestämdhet över att inte ha öppnat ett paket idag...

Vad svarar man på det? Jag vet att pappan, min kollega, blev stum och jag undrar om man inte själv skulle ha låtit honom öppnat ett paket idag också... ;)) Hur förklarar man annars skillnaden mellan i morse och idag för en treåring?



Rara barn!




 

Gilla Gårdsbacken på facebook


About Champis




You people, who visit our blog and want some information about 
Champis -the herding rabbit,  Please write "Champis" in the box,
in the upper right corner of the page. and you will find information
 about this Big little rabbit  :))



Gårdsbacken blog is written by Paula Lundberg & Dan Westman
Please contact Gårdsbacken
# +46 706597199








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar