söndag 9 december 2012

I-landsproblem


Alla julklappar är inhandlade! Fatta!!! Det är två veckor kvar till julafton och vi är klara...färdiga... done.. med julklappsinköpen...:))



Överallt står dom... tomtarna...
Kollar dom om man är snäll? Eller...?

Vi har som tradition att åka till Sundsvall och julhandla i tre dagar, och vi åkte tidigt på torsdagmorgonen. På nyhetskanalerna varnade de för snöoväder efter hela norrlandskusten, just den dagen vi skulle åka. De lät meddela att om man absolut inte behövde ge sig ut på vägarna så... stanna hemma!!! Nåväl, vårt hotell var bokat sedan länge så vi gav oss iväg i allafall, tänkte att vi kan väl tanka upp bilen fullt om vi skulle bli stående i bilkö en längre tid.


Allting är rött, rött, rött...

Värsta ovädret uteblev som tur var och vi tog oss utan problem till Sundsvall och vi tackar nyhetsmedierna som satte klass 1 varning på ovädret... det gjorde att det var ovanligt lite folk på IKEA... hela torsdagen... :)) Vi kunde utan att behöva armbåga oss fram bland möbler, mattor, lampor, förvaringslådor, husgeråd och Billyhyllor röra oss helt fritt... :)) Så hela torsdagen tillbringade vi på IKEA och i Birstagallerian.



Kuddar med ordspråk...
Kan det vara någonting för dig?

Här vill jag kasta ut en fråga på nätet... Hur f**n klarar man av att gå genom hela IKEA utan att fylla precis hela kundvagnen? Jag vill tillägga att det är inte ens en månad sedan vårt förra besök på IKEA... det var samma visa då... fulla vagnen!!!



Mera tomtar...

Vi hade en riktigt trevlig dag! Vi strosade, utan stress och hittade julklappar till nära och kära. Visst... vi fick ont i fötterna och det var en skön känsla att kicka av sig skorna när vi kommit på hotellrummet och sedan kasta omkull sig på sängen med ett pust och ett stön. Konstigt vad slitsamt det är att knata omkring och spendera pengar en hel dag.



Sötnosen själv ligger och håller koll...

Dag två på vår shoppingweekend tillbringar vi också ute i Birsta shoppingområde, men nu går vi på alla andra affärer, utom IKEA och Birstagallerian. Vi betar strategiskt av dem, en efter en... Bauhaus, Mediamarkt, Plantagen, K-rauta, Toys'r'us, Barnens Hus, XXL, El-Giganten... och så vidare och så vidare...



Sötnos två...

Med jämna mellanrum är vi helt eniga om att vi måste ta en fika... räkmackorna på Charm på Birstagallerian är supergoda. Det går så mycket bättre också, om man får ta en kopp kaffe lite nu och  då. Vi har prickat av det mesta på inköpslistan när dag två är till ända. Nu är de flesta av klapparna köpta och vi känner oss nöjda med våra affärer... :)) Fötterna är om något ännu ömmare den här andra dagen så vi bestämmer oss för att åka in till stan och köpa panpizza på Biteline och ta med till hotellrummet. Mmmmums, det smakade bra!



Lyxräkmacka på Café Innergården i Sundsvall City

Tredje dagen går vi på stan inne i Sundsvall  City. Nu är vi så gott som helt klara med alla julklappar så vi kan ha en trevlig dag på stan bara. vi går in på bokhandeln, Bokia och upptäcker att Plura ska strax komma dit och signera sina kokböcker. Vi stannar och lyssnar en stund på honom. Cool man. Därefter känner vi att det är dags att börja rulla hemöver. Bilen är fylld till bristningsgränsen och takboxen likaså, vi har en stor familj och många goda vänner!!! Dessutom har vi handlat lite nya grejer till hemmet.



Vi hamnar mitt i en intervju med Plura...
Hyfsat dåliga bilder då jag fotat med mobilen :(

Det känns skönt att ha handlat klart alla julklapparna på tre dagar, det är verkligen kanon att "göra bort" allting på dessa dagar. Och vi har så himla  trevligt på vår shoppingweekend!

Till sist  måste jag bara få tillägga att jag är medveten om att vi är otroligt priviligerade som har möjlighet att få åka på shoppingresor som denna. Jag skämtade tidigare i inlägget om dilemmat med att kundvagnen alltid blir överfull på IKEA och här kan man verkligen snacka om I-landsproblem... Det är nästan att jag skäms...




Om du tycker att alla ser sura ut,
ställ dig på huvudet...


 

Gilla Gårdsbacken på facebook


About Champis





You people, who visit our blog and want some information about 
Champis -the herding rabbit,  Please write "Champis" in the box,
in the upper right corner of the page. and you will find information
 about this Big little rabbit  :))



Gårdsbacken blog is written by Paula Lundberg & Dan Westman
Please contact Gårdsbacken
# +46 706597199




2 kommentarer:

  1. Åh vilken trevlig weekend ni verkar ha haft!(jag e klart avis!!) Min man kan iaf tänka sig gemensam shopping på Ica:-( Men mina julklappar e alltid inhandlade senast sista oktober! De där 'sötnosarna' var ju otroligt söta, var såg du dom?? Du vet väl att även änglarna har koll på allt o alla! Ha det gott! Kram på er.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Julklapparna färdiga redan i oktober? Det måste vara något sorts rekord!!! :))
      Danne har ett otroligt tålamod med mig under denna julshoppingweekend. Vi har riktigt trevligt, men självklart går vi skilda håll emellanåt också. Ska jag kolla på kläder vill jag ha honom långt ifrån mig ;))
      "Sötnosarna" fanns i en designbutik inne i Sundsvall. En jätteshysst butik som vi alltid besöker, de har massor av roliga, läckra prylar. Tyvärr blir jag osäker på namnet men åker du till S-vall, kan jag berätta hur du hittar dit. Väl värt ett besök. Dessa två helgulliga vovvar/rävar? charmade mig totalt med sina skela ögon... :))

      Kram!
      /P

      Radera