onsdag 10 april 2013

Att vara småvalpsmatte...:))


Dagarna går och dom små växer så det knakar. Jag njuter av dessa lediga dagar  med valpmys och diverse pyssel. När kvällen kommer kan jag fundera på vad jag gjort under dagen och kommer fram till att det trots allt är lite jobb att vara småvalpsmatte...:))


Jag måste se till att alla småttingar får mat...

Nu är Fame är en supermamma till sina små, så egentligen är det bara för oss att backa undan och låta henne ta hand om dem på sitt sätt. Vi lämnar dem mer och mer ensamna för att ge Fame förtroendet att själv ta hand småttingarna. Snart börjar vi jobba igen och då måste hon ta ansvaret för valparna och vi är inte det minsta oroliga att hon inte ska fixa det.


Försiktigt klippa klor...

Jag var tvungen att klippa klorna på valparna för första gången igår. Typ, 126 klor klippte jag... Valparnas klor började nämligen bli så pass långa att de klöste Fame på juvret och det vill vi inte. Det gick jättebra att klippa dem, alla valparna skötte sig utomordentligt... jag passade iofs på när de var trötta och mätta...



Bra tidsfördriv... peta bort stiften från tidningar...

Skulle jag plötsligt känna att jag inte har något att göra...??? så kan man ju alltid sätta sig och peta bort stift i tidningarna som vi kommer att ha i valphagen så småningom... :))


I vedlådan förvarar vi nu tidnignar istället för ved...

Tack alla vänner som samlat tidningar åt oss... Nu ska vi nog ha så vi klarar oss. Vår vedlåda vid vedspisen får fungera som förvaring till valptidningar från och med nu... :))



Vi väger valparna varje dag för att se så att de ökar i vikt som de ska...

I samband med lite valpmys så passar vi på att väga småttingarna. Då åker de ner i godislådan för några sekunder och vi kan ha bra koll på deras viktökning...


Fame är noga med att se till att alla valparna "rastas"

Trots vårt engagemang så är det i slutändan ändå Fame som ska ha störst kredit... Hon gör ett sånt jättejobb med att ta hand sina små och dagligen blir vi så imponerade av hennes ömhet till valparna. Tack för att vi får vara din husse och matte, bästa Fame!!! <3



Gårdsbacken
Paula Lundberg & Dan Westman
# +46 706597199



2 kommentarer:

  1. Men de e väl inte konstigt att hon är en sådan god mor!? Hon har underbara Gimmie som mamma och två helt fantastiska 'tvåbeningar' som fostrat henne till en mycket trygg och kärleksfull vovve:-) Vilka härliga dagar ni verkar ha<3. Kram

    SvaraRadera

  2. Att vi har härliga dagar...
    måtte de aldrig ta slut!

    Kram!
    /P

    SvaraRadera