söndag 12 maj 2013

De allra bästa valpköpare...


Det allra viktigaste som uppfödare är att hitta kärleksfulla hem åt sina valpar. Danne och jag har stött och blött alla valpintressenter mot varandra och nu känns det som om vi funnit de allra bästa... :))


Här slåss alla valparna om uppmärksamheten... <3


Självklart skulle vi aldrig lova bort en valp utan att först träffa den eventuellta valpköparen personligen... och det är precis vad vi har gjort nu under några intensiva dagar...



Är det valpen som väljer matte/husse eller är det tvärtom?


Gårdsbackens valpar är nu i dagarna sex veckor gamla och jag försöker förtränga att vår tid med dessa underbara valpar snart är ett minne blott... Självklart glädjer jag mig åt att vi kommer att behålla Lime som kommer att förgylla vår vardag, men det känns i hjärtat när jag tänkter på att om ett par tre veckor kommer valparna att flytta till sina nya hem... även fast jag vet att de kommer att få det bäst!



Fame diar fortfarande sina valpar även om det nu ibland sker
stående eller sittandes... :)) Valplådan har de definitivt vuxit ur...

Idag hade jag en underbar upplevelse med alla sju valparna och jag sa högt till dem alla att detta ögonblick kommer jag för alltid att bära med mig och när jag skulle berätta om det för Danne kunde jag inte hålla tillbaka mina tårar. Jösses vad dom varmt de ligger mig om hjärtat... alla sju!!! (tårarna rinner utför mina kinder)


Lad med en liten tuggpinne,
Fame ser lite avundsjuk ut och det slutade med att hon åt upp den... :))


Eftersom snön nu äntligen är ett minne blott och isen faktiskt försvann idag så kan vi ha valparna ute på gården rätt mycket och det älskar dom verkligen... Det finns ju så mycket att upptäcka och sju små valpar sprids lätt för vinden när ytorna är stora... :))



En rabarberplanta kan vara en häftig upptäckt för en liten valp...



Gårdsbacken
Paula Lundberg & Dan Westman
# +46 706597199




10 kommentarer:

  1. The puppies will certainly remember you. You are the best "parents", and they will come back to visit you :)) Don't be sad, enjoy the next weeks <3

    Timea

    SvaraRadera
    Svar

    1. You are so sweet Timea!
      Thank you very much and we shall do exactly what you suggest and really enjoy the next last weeks with the pups!

      Kram!
      /P

      Radera
  2. Åh sista bilden e sååå otroligt fin!<3 Håller f.ö med Timea! Men jag förstår eran sorg över att 'snart' behöva skiljas från dem. Ni har ju under några intensiva veckor sett dem växa upp från små hjälplösa chakladpraliner till mer självständiga underbart kärleksfulla, goa, busiga, kramvänliga & oemotståndliga valpar. (Jag hoppas hinna träffa dem innan de flyttar). STOR kram till er alla

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag försöker förtränga hur gamla valparna är och hur snart de kommer att flytta till sina nya hem och början sina nya liv... och njuter av varje ögonblick vi får ha dem hos oss på Gårdsbacken <3

      Kram!
      /P

      Radera
  3. Oh, now you have me crying as well...I understand completely the sweet sadness of it all. But, dear friend! They will go to the wonderful homes you and Danny have so carefully looked for and may God bless them with long and wonderful lives with their new families. You will tell Laddie's family that he has an adoring American aunt, won't you?

    I understand, also, about who chooses who...I think the puppies have more to do with that than we may know!

    Biggest hugs! K.

    SvaraRadera
    Svar

    1. Dear K!

      I'm sure I will be alright when the days are coming when all the pups are moving to their new owners because I know that they are real good people who will take good care of the puppies.
      I promise to tell Lads new family about your feelings for him... :))

      Kram!
      /P

      Radera
  4. Åhh, jag blir alldeles varm i hjärtat!
    Tack för en helt fantastisk helg! 2 veckor går fort, och fram tills dess lever jag på denna underbara känsla jag fick med mig hem :)
    När jag kom hem igår var det 2 tjejer som nosa av mig, packningen och filten noggrant, hela tiden med viftande svansar :) Nelmi tyckte det lukta intressant, men Tilly förstod precis vad det var för lukt och kunde knappt sluta nosa :)
    Stor kram och ett stort varmt tack!
    Annelie

    SvaraRadera
    Svar

    1. Tack själv!
      Det var riktigt trevlig att ha dig här ett par dagar... :))

      Jag kan förstå att tjejerna tyckte det var en intressant doft. Bra idé!

      Kram!
      /P

      Radera
  5. hej

    valparna har haft tur med er som uppfödare :)

    har en fråga.
    hur kommer man i kontakt med lisa om man skulle vilja vara med på hundträffarna?

    mvh ulrika vestin

    SvaraRadera
    Svar

    1. Det var snällt skrivet av dig, tack!

      Om du mejlar mig din mejladress alt. tel. nr. så kan du få Lisas telefonnummer av mig. Du ser min mejladressen nederst av varje blogginlägg.

      Kram!
      /P

      Radera