lördag 18 maj 2013

Så kom då sommaren till Gårdsbacken...


Alltså... Vilken dag!!!

En stor fördel med ett gäng morgonpigga småttingar är att man kommer upp tidigt på morgonen vare sig det är helg eller vardag. Strax innan klockan sju vaknar vi av små gnällanden och då är det endast uppgång för oss som gäller. Vi brukar släppa ut valparna från valphagen där de spenderar natten och därefter får de följa med oss ut i trädgården och nu är det ytterst sällan som valparna har bajsat i valphagen utan de håller sig tills dess att vi släpper ut dem på morgonen, de är renliga av sig trots att de inte är så gamla... De vill helst göra sina behov utomhus...


Valparna följer Fame som på ett snöre tills dess att hon gett dem di...

Morgonen var absolut ljuvlig och efter det att valparna rastat sig körde de igång värsta buslekarna. Danne och jag skrattade högt åt hela gänget. De får springa fritt på vår gård och det är inte lite saker de har att upptäcka i vår naturträdgård... :))



Det kanske inte ser ut som om Lime är
speciellt  road av att följa Danne till fåren... :))

Valparna har fått vara utomhus precis hela dagen och ni kan inte ana hälften hur trötta de är nu ikväll. De har hållt igång som aldrig förr, så när som en siesta mitt på dagen när solen var som varmast. Jag har försökt lasera en trappa i trädgården, med stora bekymmer, då alltid någon valp var nära att doppa nosen i målarburken...


Se och lär... :))

Vi har haft en hemmadag som nästan aldrig förr... Valparna som får springa fritt i trädgården är en fröjd att få iaktta. De gräver, nosar, hoppar, klättrar, busar, skuttar, utforskar och hittar på alla varianter av bus. Danne skulle försöka valpsäkra fårhagen och när han var färdig frågade han mig vad jag tyckte. Jag svarade honom att de kommer säkert att överlista dig och ta sig in på något sätt... Vem av oss som hade rätt? Jag så klart! Det tog inte två minuter så var första valpen inne... Det är ju smarta valpar vi pratar om... ;))


Lime introducerad i vallnings utrustning... :))

Idag var det inte bara en gång jag stannade upp och bara njöt av livet... Jag drog ett djupt andetag och försökte hålla kvar den fantastiskt känslan av solen, gården, djuren, naturen och Danne... <3



Gårdsbacken
Paula Lundberg & Dan Westman
# +46 706597199




2 kommentarer:

  1. What a grand day for the whole gang! That kind of day is good for the soul, surrounded by everyone and everything you love. I feel the warm Sweden sun in my heart!

    How to puppy-proof a pasture? As the Irish would say, more power to your wheel, or best of luck, Danny!

    Hugs to all! K.

    SvaraRadera
  2. UNDERBARA bilder!<3 Klart att Lime vill va med och lära sig vallning från grunden av dem bästa;)

    Hur du öht får något gjort utomhus med 7 busiga pälsbollar runt omkring är för mig en gåta. Jag hade kört kameran glödröd och struntat i alla måsten:-) Tur du har självdisciplin;-) KRAM på er ALLA.

    SvaraRadera