onsdag 15 maj 2013

Trädgårdsmarodören


Har man sju småttingar springandes lös i trädgården då kan man inte förväntas sig annat än att det händer grejer ibland... Man får mer stjälp än hjälp, skulle man kunna säga... :))


Lime stjälper till och "öppnar" blomjordspåsen... :))

Ta detta med planteringen av diverse vårblommor i urnor och krukor till exempel. Jag eldar upp det torra enriset som gjort sitt och planterar istället vackra vårblommor...



Ett stort fint hål lyckades hon med...

Kruxet är bara att små valpar inte riktigt kan se skönheten i dessa blomster, utan förmodligen ser dem som något annat... typ ogräs kanske... som måste plockas upp... ;))



Det var en gång en blomplanta som var planterad...

Fast det gör ingenting kan jag tycka.. vad är väl en liten blomplanta eller två, när man får njuta av åsynen av lyckliga hundbäbisar... eller bläbisar som jag kallar dem när de kissar och bajsar för mycket... ;))

Idag hade vi besök av kär vän på Gårdsbacken och när vännen skulle åka så hade hon mer i korgen än när hon kom. Ila hade gosat in sig i korgen och visst ser det bekvämt ut?


Underbara Ila  <3

Gulliga lilla gumman <3






Gårdsbacken
Paula Lundberg & Dan Westman
# +46 706597199




4 kommentarer:

  1. Nämen, det e ju precis en sådan där skara med trädgårdsmarodören jag skulle behöva just nu för att gräva upp min rabatt:-) Jag tycker trädgårdsarbete e görtråkigt, så skicka dem hit om du blir less på dem!!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. :)
      Fel, fel fel...
      Trädgårdsarbete är görroligt!
      Säg bara till hur många du behöver så skickar jag över ett gäng "grävare"... ;)

      Kram!
      /P

      Radera
  2. Ah, sly little is truly Gimmie's granddaughter! Puppies will get into anything, won't they, in the wink of an eye.

    Hmmm, what a clever way to take a puppy home...."Oh, I didn't even NOTICE I had a sweet pup in my bag. Well, now that I have her...."

    Kram! K.

    SvaraRadera
    Svar

    1. :)
      We have to check out peoples bags and jackets very carefully when they are leaving our house nowadays, so we don't loose a pup or two.
      :)
      Have a great weekend!
      Kram!
      /P


      Radera