lördag 29 juni 2013

Bästa Latjolajman!


Vi är så glada över vår lilla Lime! Hon överträffar alla våra förväntningar och hon får oss att skratta, flera gånger varje dag... :)) Som till exempel när...

...Hon plötsligt fick för sig att "tappa" mjukisbollen i vattenskålen... :))


Mä, en tygboll i vattenskålen, hur kom den dit?


Ja, nu finns det då en liten valp på Gårdsbackens som omedelbart känns väldigt skyldig...


Japp, mycket riktigt, Latjolajman är den skyldiga...


Jag står bredvid och iakttar henne... Hur ska hon lösa detta månne? Tygbollen blir fort dyngsur och sjunker mer och mer ner i vattenskålen...


Lime tar ett försiktigt tag i bollen men känner snabbt att den är riktigt tung...

Hon backar tillbaka en bit och tittar på bollen i vattenskålen och sedan på mig. Jag säger ingenting utan väntar bara på att se hur hon ska lösa uppgiften...



-Jag dricker så klart upp vattnet, kommer Lime på... :))

Efter en stund går hon målmedvetet fram till vattenskålen och sätter igång att dricka vatten, förmodligen för att på så sätt kunna "frigöra" bollen.



Nu måste jag ut och rasta Lime... :)) 
 
 


Gårdsbacken
Paula Lundberg & Dan Westman
# +46 706597199




 

1 kommentar:

  1. I love how nonchalant Lime is when she finally just takes a drink...she's naughty and clever, the best combination :)

    Kram! K.

    SvaraRadera