lördag 8 juni 2013

Promenad på stan


Så har då Lime blivit introducerad i stadslivet... :))

Vi planerade att åka in till stan och göra diverse ärenden och i samma veva tyckte vi att det skulle passa bra att ta med Lime på en promenad efter gågatan i stan. Fast nu var saken den att vi aldrig hade haft koppel på Lime tidigare... Halsband har hon vant sig vid men inte att gå i koppel... De andra sex valparna hade vi tagit med var sin gång att hämta tidningen, då i koppel, men inte Lime.


Lime, Gimmie och Danne promenerar efter gågatan...

Nåväl, testa måste vi göra, skulle det inte fungera så fick vi väl bära henne då. Vi parkerade i parkeringsgaraget nära torget och startade vår promenad där. Jag hade preparerat med leverpastejbitar att muta Lime med om hon inte skulle vilja gå, men det visade sig inte bli några problem... Gimmie fick följa med som moraliskt stöd.


Stannar och fikar mitt på gågatan...

Lime var jätteduktig, oftast så följde hon med fint, men ibland så fick hon för sig att hon skulle gå åt precis motsatt håll och eftersom det är en bestämd dam vi har att göra med så gällde det att pocka och locka rejält. Många mutor med pastejbitar blev det. Dessutom vill jag absolut inte dra i kopplet utan istället prata med henne att följa oss... :))


Mumsfillibabba!!! Godaste fikat!

Vi satte oss på ett fik mitt på gågatan, och det var livat värre runt om oss... Sommarlovet började och det var många studenter som firade på stan... :)) En bekant dök upp och det blev att vi blev sittandes där på fiket lääänge, vilket var jättebra träning för Lime som efter en stund somnade där under bordet... :))


Duktiga Lime!!!

Det här var faktiskt absolut första gången Lime har koppel på sig. Vi gjorde det inte lätt för henne då hennes första utmaning blev att korsa torget mitt i stan. Jag fick locka rejält då hon nästan hellre hade stannat tillsammans med tre gentlemän på en parkbänk där mitt på torget... :))



Gårdsbacken
Paula Lundberg & Dan Westman
# +46 706597199




2 kommentarer:

  1. Duktiga fina Lime som vaktar husses lila påse;-) Hon verkar vara en klok tjej och med mormors moraliska stöd och er trygghet gick det ju galant.

    Å riktigt hur många tvåbeningar var det som ville hälsa på fin lilla hjärtat?-)) Kram

    SvaraRadera
    Svar

    1. Jag läste lilla påse först och tänkte, det var ju snällt skrivet... ;) Men såg sedan att det stod lila... :))
      Är det fest så är det!!!

      Lilla Lime charmade en del, ja!

      Kram!
      /P

      Radera