lördag 14 september 2013

Gårdsbackens GULLDUS


Gårdsbackens unge ulltupp kommer att heta Gulldus!!! Efter noga överläggande av juryn så har vi kommit fram till att det namnet passar honom perfekt...





Juryns motivering:
Namnet innehåller ordet ull, som beskriver hans fjädrar, vi har redan en Champis i hönsgården som är namnet på en svensk läskedryck, Gulldus är en annan sådan dryck. Dessutom passar namnet bra tillsammans med hönan Gullina... Sist men absolut inte minst så skimrar hans fjädrar i guld i vissa sken... <3

Grattis Arne!!!
Du kommer att erhålla en present som tack för att du kom med ett sådant perfekt namnförslag, tack!!!

Ett stort tack även till alla er andra som deltog i tävlingen. Jag måste säga att jag blev väldigt imponerad av alla fina namnförslag och det var inte lätt för oss i juryn att enas som ett namn... :))

Snart flyttar Champis tilltänkta in på Gårdsbacken och vi kommer att behöva ett namn till henne också... Efter att ha fått sådan respons från er läsare så kommer jag självklart att anlita er igen...



Gulldus äter grönsaker... :))




Kontakta Gårdsbacken
gardsbacken@telia.com


8 kommentarer:

  1. har ni fått tag i en hona till champis?? :)
    tänk om han tycker hon verkar konstig och föredrar hönsen ?? ;)
    hur går det med alla valparna??
    läser ila och goys blogg nu och då :)
    nån av de andra som bloggar om sina valpar också?

    / ulrika vestin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ulrika!
      Ursäkta sent svar men om du läst mitt senaste inlägg förstår du varför... :(

      Ja, vi har en hona till Champis som kommer att flytta till Gårdsbacken redan nästa vecka. Jag oroar mig inte för att Champis inte kommer att tycka om henne, hon är bedårande söt... <3

      Alla Fames valpar mår bra och de växer så det knakar, jag har dåligt samvete varje dag för att jag inte fortsatt mina inlägg om vad som hände valparna efter Gårdsbacken, men jag hoppas ni fortsätter titta in på min blogg och jag kommer att skriva om de andra också... Den som väntar på något gott... :)
      Lad har också en blogg:
      http://bruichladdich.blogg.se/

      Kul med dina frågor!
      Kram!
      /Paula

      Radera
  2. A brilliant job and excellent explanation by the members of the jury! Not to forget Arne, the grand prize winner, well done! Hans namn är perfekt!

    Looking forward to the next contest to name Champis's ladylove....

    Autumn hugs to all! K.

    SvaraRadera
  3. Gulldus is a lovely name :)

    Kram!

    Timea

    SvaraRadera
  4. Hej...tack..tack....priset får gärna vara en provkörning av 6-hjulingen :-)
    Arne

    SvaraRadera
    Svar

    1. Då är priset det... :))

      Plus någonting annat, någonting som typ har en näbb... två ben... en kam som han inte kammar sig med... och sånt... :))

      Kram och grattis igen!!!
      /Paula

      Radera