fredag 18 oktober 2013

Snö!!!


Ja men... jag sa ju "inte riktigt ännu". Jag verkar inte ha vädergudarna på min sida direkt... I morse när jag vaknade och tittade ut så var det vitt utanför fönstret...


Jo,det hade snöat!!!

Vi är inte alls redo för att dra över oss snötäcket redan. Vi har massor av prylar kvar i trädgården som ska bäras in för vintern och det är ju bara oktober ännu. Snön brukar inte lägga i oktober. Jag hörde någonstans att snön ska falla tre gånger innan den lägger...


En helt ny upplevelse för Lilla Li!!! Snö!!!

Och faktum var att, ganska snart övergick snöandet i regn och det mesta av snön försvann, fast jag hann sopa bron två gånger...


Allting är vitt, vitt, vitt!!!


Danne har lagt på vinterdäck på bilen sedan tidigare, men idag fick han lägga vinterdäck på  djurtransporten också då vi hämtade hem de tackor som betat på annan ort. Jösses vad hal vägen var, det gällde att krypköra med hästtransporten... Men nu är alla fåren på plats och vi har börjat utfodra dem med torrhö i fårhuset.



Kanske dags att bära in fågelbadet för vintern?

Det är bara att gilla läget, det är svårt att göra någonting åt vädret. Man måste bara klä på sig lite mer än tidigare.

Förresten... man kanske skulle bo i Glasgow... Där finns ingen snö har jag hört... Trots över en miljon människor... Alla skottar... ;))


Kontakta Gårdsbacken
gardsbacken@telia.com






2 kommentarer:

  1. Lime's first snow! No, wait, she would have been born when there was still snow on the ground...well, it's her first autumn snow, at least.

    It's 52 degrees and breezy this morning and I am FREEZING!!!

    Kram! K.

    SvaraRadera