söndag 10 november 2013

Morgondimma och Höga Kusten bron...


Idag tänker jag bjuda er på några foton som min andra hälft Danne, har fotat...


Fame och Lime i morgondimman... foto: Danne på Gårdsbacken


Vi är båda väldigt fotointresserade men det som skiljer oss åt är att Danne är mycket duktigare än mig, tekniskt sett, att använda kameran och tar gärna med sig kameran ut tidigt på morgonen och fotar djuren, i till exempel, morgondimma. Jag tar hellre och gärna, nära ögonblicksbilder på djurens olika uttryck...



Gårdsbackens fårflock på Tallbacken foto: Danne på Gårdsbacken


Och att ta med sig kameran ut i morgondimman var precis det han gjorde denna vackra höstmorgon. Dimman låg tät över Gårdsbacken när vi vaknade men vi kunde ändå urskilja att det skulle bli en vacker dag.



Gimmie vallar fåren nere på Tallbacken i morgondimman...
foto: Danne på Gårdsbacken

Danne tog med kameran och hundarna ner till fåren på Tallbacken för att förse dem en höbal och passade då samtidigt på att föreviga dem genom kamerans lins...

Dagen började med kameran i fårhagen med tät morgondimma och avslutades i kvällsmörkret med Höga Kustenbron som siluett och som vackert motiv och utsikt i samband med en god middag... <3



Höga Kusten Bron... foto: Danne på Gårdsbacken



Medverka gärna i Gårdsbackens namnförslagstävling och ha chansen att vinna ett pris...
http://gardsbacken.blogspot.se/2013/11/namntavling.html

Kontakta Gårdsbacken
gardsbacken@telia.com



6 kommentarer:

  1. Såå fina bilder! Favoriten blir fåren. Vackert och stämningsfull som en tavla med underbara färger. Det verkar som att ni skulle behöva varsin kamera för ni är båda jätteduktiga :-) Hoppas middagen smakade bra med den vackra utsikten. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Nonne!
      Ibland om jag fotar något speciellt så brukar jag räcka över kameran till Danne och be honom också fota. Det brukar var så intressant att se hur olika man se på saker och vad man fokuserar på. Förresten medan jag skriver detta så kommer jag att tänka på det du berättade för mig om, "fotopromenaderna" som arrangerades, det är lite samma sak... Kul idé, btw!

      Maten vad super, vinet yammi, utsikten bedårande... :))

      Kram!
      /Paula

      Radera
  2. A nice showcase of Danny's photography skills. You are both so talented with the camera and it's interesting to see the different "eye" each of you has on the story in front of you.

    Kram! K.

    SvaraRadera
  3. Hej på er! Vilka underbara foton, mina favoriter är Fame å Lime i morgon dimman åsså när Gimmie vallar fåren. Vad använder ni för kamera att fota med??? Ha det gott.. Kram till er alla från Lena å Schäfergänget

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lena!

      Vi har en Canon EOS 600D och är jättenöjd med den. Visst det är ingen proffskamera, men den räcker gott och väl till oss. Vi har den ofta med oss ute, i ur och skur, och visst sliter den lite ont ibland. Men jag vill kunna ha med mig kameran på våra upptåg... :))

      Kram!
      /Paula

      Radera