lördag 15 februari 2014

Hope mår bra.


Det är nu en vecka sedan Hope och Champis parades och jag tänkte att ni skulle få en lägesrapport.


Fina Hope!

Jag kan inte se någonting alls på Hope ännu, om hon är dräktig eller inte, pigg och kry är hon i alla fall och det är full fart på henne. Hon får fortfarande skutta fritt i lagårn, men snart tänker jag nog låta henne stanna i buren, så att hon inte bygger bo på något konstigt, otillgängligt ställe.


Hope plockar hö som hon flyttar omkring...

Lime tycker att Hope är jätteintressant men hon är försiktig med henne... Hope har ingen som helst respekt för Lime och ibland skuttar hon nästan på henne, då blir Lime lite förnärmad.


Hope har ingen respekt för Lime...

Fotbollen i lagårn har lurat mig många gånger då jag, i ögonvrån, trott att den varit Hope... Sedan ser jag förstås att det inte är det, nog för att jag, för inte så länge sedan, berättade om att jag tjackat läsbrillor! Jag satte ner fotbollen tillsammans med Hope, fotade och gjorde sedan en kanin av den, ja, jag vet... Lite fånigt!


Fotbollen har narrat mig många gånger...

Men som sagt... Inga tecken på dräktighet ännu, men pigg och kry och full fart är det på henne... Och Champis också för den delen... :))

 
Ha en fortsatt trevlig helg kära vänner!



gardsbacken@telia.com




6 kommentarer:

  1. Åh, den där väntan på att de ska börja lugga ull av sig under halsen! Har inte upplevt den sen jag var liten... Hade hoppats få vara med om det igen, men sen visade det sig att de två små kaninerna som behövde räddas av oss var hanar... Så nä, inte just nu i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. :)
      Ja, det ska faktiskt bli jättespännande att se, först OM det blir några Champisbäbisar och sedan OM det blir någon Champis "lookalike". Jag kan fortfarande inte se något tecken på dräktighet hos Hope, men det har ju bara gått drygt en vecka ännu.
      Har ni kastrerat kaninpojkarna? Har ni dem tillsammans?

      Ha det bra!

      Kram!

      Radera
    2. Ja, båda kastrerades. Dock med hjärtat i halsgropen, eftersom kaniner är "högrisk" i samband med operationer. Men jag ville inte ha två ensamma kaniner som fick sitta var för sig, utan jag ville att de skulle få ha glädje av varandra. Och allt gick bra! Både med operation och med sam-boendet! Dessvärre blev de sjuka i somras, trots att de var vaccinerade mot både myxomatos och gulsot, och Pelle klarade sig inte :'( Så för tillfället är Putte ensam, men till våren hoppas jag hitta sällskap till honom. Har då fått rådet att skaffa en hona, eftersom det är bäst chanser att det blir en harmonisk "sammanflyttning".

      Radera
  2. Thank you so much for the post. We are waiting for the news and we are very excited.
    When I saw the first time this picture with Hope and the football I thought that you are sometimes kick to Hope as a football because accidentally we kick into Gustav :( He likes to lay at the busy areas in the flat and sometimes runs to our feet. Last time when I brought a large pile of wet clothes (and of course i have not seen anything..) Gustav was standing to the door and i kicked him and he had a big moan:(( But fortunately he has no problem. I will rename him "Kamikaze"

    Have a nice day :)

    Timea and family

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi Timea!

      Thank you for making me smile... :))
      Please dont kick Gustav to hard ;)
      Do you say that Gustav made a sound? That msut be unusual... :))
      You can call him just KG... :))

      Take care and you to have a nice day!

      Kram!

      Radera
  3. Oh, I love Hope as a soccer ball! Funny girl, Paula.

    She is so dear and pretty, and I do hope it turns out she is going to have babies. It is a little bit funny how she bullies Lime, isn't it? Another beautiful girl. Do Danny and Champis feel outnumbered by all the gorgeous females that run the farm, I wonder? And all of us out here, too...how do they cope?

    I'm afraid our Kitty gets the boot occasionally, too...we have always caught ourselves before really sending him airborne but he is always insulted. Meow!

    Hugs to all and especially to the Kamikaze Bunny and his family :)

    K.

    SvaraRadera