tisdag 22 april 2014

Gul och röd sättlök...


Hahaa... Jag hann!!!

Det är inte varje år som jag är ute i rätt tid, men i år så hann jag... Köpa röd- och gul sättlök innan den tagit slut i butiken... Hurra!!!

Nu ligger den på bricka och väntar på att få komma i jorden...

Väl värda sitt pris...

Jag brukar sätta ganska mycket lök, mest gul och den brukar bli så himla fin. Vi klarar oss fram till februari ungefär på egen lök. Visst, den är superbillig på affären men även den, som mycket annat, är tydligen väldigt besprutad.

Jag kan varmt rekommendera er att sätta egen lök. Det är enkelt, den är lättodlad och den klarar ganska tuffa förhållanden, typ torka, ogräs och så vidare... Prova, men skynda er i så fall att handla... :))

Idag har lammen varit ut för första gången. De går som ett lämmeltåg i parad ut genom porten, men det behövs inte så mycket störning förrän det bär av i full fart in till tackorna igen... :)) De är inte speciellt kavata än så länge.


Fame kollar till tackan med trillingarna...


gardsbacken@telia.com




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar