måndag 16 juni 2014

From J to C


Hej på Er, jag är en liten Sheltiehane som tillbringat några dagar på Gårdsbacken, ni kan kalla mig J'son... :)

Jag är inte så gammal, inte ens ett år ännu, men söt är jag och det vet jag om... jag charmar de flesta som kommer i min väg...




Jag har blivit god vän med alla andra på Gårdsbacken, både folk och fä. Liten och bedårande söt... Jovisst, men jag är inte minst...




Det är lite konstigt, folket säger att jag inte ska äta upp kaninmaten i porten, men vadå??? mat i skål, betyder väl "äta upp"? Det har jag fått lära mig!!!


 
Och just det, på tal om äta... Jag ska tydligen inte tugga i mig gräset i blomkrukan heller... Jag var säker på att det var planterat för min skull...




Jag har träffat många nya vänner, och faktiskt så lyckas jag, så gott som alltid att få igång lite bus, för det är någonting som jag är bra på... Att busa!!!






Däremot har jag lite svårt att förstå när folket pratar om arbete... När det är så strålande sol, varför ska man då vara inne i lagårn och skotta fårbajs, Nä, det förstår inte jag!




Jag lattjar mycket hellre omkring... men då säger folket, nu måste det nog bli ett bad för lille J'son. Vaffö då??? säger jag då.




Dom har så många roliga djur på Gårdsbacken, hönsen gillar jag skarpt, dom flaxar så kul när jag, kanske lite burdust, skuttar fram till dom för att hälsa... Dessutom finns det får på gården, jag fick hjälpa gårdshussen att valla in dem i en fålla, han skulle checka klövarna på dem, ni kan tro att jag fick låååånga, sura blickar från de andra vallhundarna på gården, när jag fick göra jobbet... :))




Ni kom väl ihåg att jag berättade att jag inte är så gammal, och behöver min viktiga sömn och vila också, för det tar på, en liten kille som mig att busa, jobba, springa, hälsa på höns, hålla koll på kaniner och så vidare... Fast folket säger att jag är jätteduktig på att vara lugn och fin, så då får jag väl tro på dom!






Jag har lite spännande dagar här på Gårdsbacken, så jag sover gott på nätterna, men jag drömmer om C och snart ses vi, inte bara i mina drömmar... <3




Blöt nospuss från mig, J'son


gardsbacken@telia.com







2 kommentarer:

  1. Jag har sagd det för, i mitt nästa liv skal jag bli hund på Gårdsbacken. Risken finns ju att han inte vill åka därifrån med allt roligt, som bjuds på.
    Också en eloge till hundarna, som tar så väl emot andra hundar, det är gulligt, undrar var de har lärt det!
    Kram

    SvaraRadera
  2. What a bright little guy! He is lucky to have such a good personal photographer who captures his spirit. And to be surrounded by all the super cool other animals!

    Hugs, K.

    SvaraRadera