fredag 18 juli 2014

Som jag har längtat...



Det har varit lite torftigt med inlägg en tid nu... det beror inte på att det inte händer saker på Gårdsbacken, snarare tvärtom. Och det är så mycket jag skulle vilja dela med mig av till er, jag vet nästan inte var jag ska börja... Sist jag skrev så berättade jag att vi varit på roadtrip norröver och träffat både Lad och Oban från Fames kull och jag vill gärna visa er några bilder på finaste Oban, nallebjörnen i kullen... <3
 
Jag har längtat efter att få träffa Oban igen och det var härligt att få spendera en dag tillsammans med honom och hans husse och matte...




Oban bor på en stor fårgård och saknar definitivt inte sysselsättning och det är så underbart för oss att höra att han är mycket omtyckt i familjen. Han är så tjusig... ganska långhårig och pälsen har blivit väldigt solblekt. Oban är väldigt lik Fame och flera gånger såg vi fel när vi såg dem på håll...


Oban och Fame är väldigt lika varandra, Oban dock en storlek större...

Vi spenderade en härlig dag tillsammans vid familjens sommarstuga vid havet och både hundar och vi själva badade. Vattnet var helt klart badvänligt och jag som älskar att just bada trivdes som fisken i vattnet... :))

Fame, Oban och lilla Limpan svalkar sig i vattnet.

Oban har en liten kär kamrat som heter Molly, hon är bedårande söt och trots att hon är liten till växten så är hon med på det mesta. Hon var iofs inte så jätteförtjust i vattnet men när vi, alla andra badade så kunde hon inte motstå att i alla fall doppa tassarna...


Obans lilla kamrat... Molly!

Lika barn leka bäst... <3 Övervakad av mamma... :))

När jag tittade på Oban så såg jag honom framför mig, när han var en liten valp och fortfarande bodde hemma hos oss på Gårdsbacken, då kunde han sitta med frambenen lite brett isär och med huvudet lite på sned och han tittade på mig med sina kloka ögon och nu gjorde han detsamma fast flera storlekar större...


Gårdsbackens Oban... <3

Jag är så tacksam att vi får möjligheten att få ta del av "våra valpars" liv i deras nya hem och följa dem när de växer upp. Det känns tryggt och skönt att få se att de har det så bra. Vi hade även nöjet att få se Oban jobba med fåren på en stor flock med sextiotalet bagglamm, så mycket svårare blir det inte och vi tycker att det såg jättebra ut, med tanke på att Oban är endast drygt ett år gammal.


Oban driver flocken framför sig...

Efter en dag i solen så blir man trött, då är det skönt att ha en god vän att kura ihop tillsammans med... <3


Oban och lilla Molly


Tack för en underbart trevlig dag!!!


gardsbacken@telia.com


1 kommentar:

  1. Vilken fin kille! Måste vara härligt att se att era valpar fått det så bra... Känslan måste väl vara lite som när jag fått se mina stödhemskattungar på plats i nya, bra hem? Det är först då man kan "släppa" taget, tycker jag... Kram!

    SvaraRadera