onsdag 6 augusti 2014

Gotland


Det här blir sista inlägget från vår resa till Gotland...


En och annan väderkvarn pryder Gotlands vackra natur...

Det blir ett inlägg med lite diverse bilder från vår vistelse på Sveriges största ö. Vi fick några underbara dagar där... <3


Det växer en del tistlar på ön, lite som i Skottland. En tistel med två hungriga
humlor pryder min hand.

Nu är jag lite höjdrädd så de klippor jag besteg var inte alltför höga... :))

En typisk gotländsk enbuske och en galen kvinna... :))


Ett famntag om vackra gotländska stenar... <3


Danne och Gimmie vågar sig lite högre upp än mig!

Det där är för högt upp för mig!!! Snälla Danne gå ner igen...!

Bilförbud inne i Visby stad, men som hotellgäst så får man ta med bilen
innanför murarna... Danne måste givetvis parkera mitt på Stortorget... :))

Kalas med saffranspannkaka... Mmmmmm!!!

Nästa gång kommer jag att prova popcornglassen...
Eller kanske Harry Potter... Hhmmmm...!!!

Vi på Gårdsbacken tackar Gotland för den här gången, vi hade det så bra! Detta kommer att vara en resa vi kommer att minnas länge. Vi kommer att plocka fram minnesbilder från vackra stränder och lika vackra gränder. Vi kommer att minnas rosorna och havet. Vi minnas min födelsedag och hundarnas glädje att få springa lösa precis utanför ringmurarna. Jag kommer att minnas glassen och alla fantastiska vackra stenar... Gotland blev lite lättare när jag åkte, en del stenar följde nämligen med mig hem till Gårdsbacken... !!!


Gotlandsfärjan med kvällssolen som reflekterar... tillbaka till fastlandet.

 
Tack Gotland... <3




gardsbacken@telia.com








3 kommentarer:

  1. Fantastiska bilder! Som vanligt :) Ikväll var vi på ditt glass-ställe... missade du sill- och gräslöksglassen? ;)

    SvaraRadera
    Svar

    1. Ja, den missade jag, sicken tur!!!

      Du provade den väl inte?
      Vilka sorter beställde du?

      Tur att den glassbaren inte finns här i vår by, då skulle jag ha hängt där varje dag... ;))

      Kramar i massor!

      Radera
    2. Satt bara bredvid glassätarna (för mycket smulor i glassen för en glutenallergiker...). Kan helt ärligt säga att vad gäller sill- och gräslöksglassen, så gör det absolut inget alls...

      Radera