tisdag 30 september 2014

Godis til hönsen...


Vi fick två kartonger äpplen hemlevererade till Gårdsbacken och både vi och hönsen jublade...


Jag tillverkade lite aktivering till hönsen av äpplena...

Vi har inget äppelträd på gården, så de var uppskattade... :)) Två plommonträd har vi dock och det var första året som de gav riktigt bra med frukt, och goda är dom!!! Är det något som har någon bra idé vad man kan göra med plommonen? Något bra recept?


Våra plommonträd gav fina och mååånga plommon!



Härligt goda plommon!

Jag tror att vi mest tar det för givet men tänk egentligen vad fantastisk vår natur är, som ger oss så mycket, visst är det fascinerande???

gardsbacken@telia.com





6 kommentarer:

  1. Plum brandy! Be careful if you try it, it's almost what we would call "moonshine".

    http://drinks.seriouseats.com/2012/02/what-is-slivovitz-best-brands-plum-brandy-marska-navip-rudolf-jelinek.html

    SvaraRadera
    Svar

    1. Mmmm... Brandy... :// That would be something... :))

      Radera
  2. Oh, vad jag önskar att vi bodde nära! Har så otroligt mycket fina äpplen i år, som jag inte på nåt vis klarar att göra av med själv. Jag ger bort så mycket jag bara orkar... Börjar fundera på äldreboenden i stan också... Mina småkusar får endast äta ett par stycken om dagen, så där blir det inga mängder. Kram från äppel-Kattis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej ÄppelKattis!

      Ja, tänk om... Går det inte att bogsera Gotland lite längre norrut, till kusten utanför Ö-vik vore väl perfekt...? Där skulle ni ligga superbra!

      Alla djuren lavs äpplen så jag hade gladeligen tagit emot...

      Radera
    2. Då kunde jag ta roddbåten över till dig... :))

      Radera
    3. Ja, det där förslaget fanns det ju bara fördelar med! Speciellt det där med roddbåten! För det rekommenderar jag inte i dagsläget, det tycker jag alldeles för bra om dig för... Nu i höst ska vi provlämna gården till kompisar två nätter, vi får se om vi kan träna upp oss på att vara hemifrån så pass att vi hinner upp till Ö-vik nån sommar. Eller så hoppas vi på fler valltävlingar här ute på kobben - har ni några tips på vem vi kan muta??

      Radera